Здравейте

Та добре дошли на всички... в моя блог. Май е малко шантаво място, тук има неща от игла до конец... но какво да се прави прилича на мен просто ;-)
Та името ми е не друго, а Пролетина... може би малко странно и нетрадиционно, но е дело на обичащата ме майка. Интересите ми са прекалено разнообразни : кино, телевизия, книги, театър, музика, изкуство, култура.... почти всичко, за което може да се сетите. Занимавам се.... тези дни заниманията ми включват много биология. Уча в Софийския университет спецеалност Биотехнологии.Иначе както обикновенно се шматкам по пътищата, запознавма се с нови и интересни хора, и обогатявам общата си култура. )
Живея в България, в София и смятам да остана тук. Може би съм водена от малко смахнато чувство на патриотизъм, но тук ми харесва и тук се чувствам на мястото си. Все пак бих посетила някоя и друга страна... просто обичам да опознавам нови неща. Хората ме смятат за леко лудичка, но аз се намирам за съвсем нормална.
Преди време един приятел ми беше казал, че аз съм парадокс... може би не греши


сряда, юни 27, 2007

“Човек е сам сред тълпата”

Тъпла-хора разминаващи се по улицата,всеки със свойте мисли и проблеми,всеки със своята индивидуалност.Всеки от нас е част от тази тълпа,но е сам.
Да,човек е част от нещо,а е сам,но самотен ли е той тогава?И всъщност каква е разликата между това да си сам и да си самотен?
Поякога границата е много неясна и е трудно човек да определи какво точно значат тези две думи.Но според моето разбиране:да си сам означава физически около теб да няма никой,а да си самотен-състояние на духа,в което се чувстваш безполезен и никому ненужен.Ако това е вярно може би мисълта на Даниел Дефо:”Човек е сам сред тълпата” би звучала по правдоподобно,ако се каже така:”Човек е самотен сред тълпата”.
А може ли да си сам,но да не се чувстваш самотен? Да,може! Класически пример в това отношение е Робинзон Крузо.Той живее сам на непознат остров.Корабокрушенеца чувства природата и заобикалящата го среда като свой приятели.Те го вдъхновяват и той успява да посрещне трудностите с високо вдигата глава.
Какво би станало,ако той се намираше в обратната ситуация:да е самотен,но да не е сам?Тогава бихме предположили,че ще е заобиколен от много хора,но няма да има приятели и никой няма да го разбира.
Не знам за вас,но аз бих предпочела първият вариант.Ще попитате ”Защо?”.Има една крилата фраза -”Не е страшно да си сам,страшното е да си самотен”.Човек може да понесе физическата самота,лишението от удобствата дори,но не може да понесе психологическата самота.Това да бъде затворен духа му в оковите на едно тяло,да не среща разбиране,любов и всичко онова което му е нужно в другите.




Няма коментари: